onsdag 8 mars 2017

Verkligheten...






Många som sett bilder på stugan tycker att det ser ut som att det inte behöver renoveras. Framförallt inte köket. Och köket är renoverat för några år sedan men det behöver fixas en hel del ändå...
Även om det inte syns så mycket på bilderna så är verkligheten en annan...


Listerna runt de fönster som är där har inte riktigt räckt till...



Även bänkskivan är skarvad både vid diskmaskinen, och mitt i "arbetsytan".
Kylskåp och frys har hamnat olika p g a en list med fel mått...


Här skulle jag visa att det är en öppning emellan mikron och lådorna men det blev visst en spegelbild (på alla foton jag tog) så ni får se disken istället... Diskmaskinen fungerar inte!


De som vi köpte stugan av var bara där några veckor på sommaren och då spelar ju inte såna här saker så stor roll men vi kommer ju ha stugan som ett extra boende så då vill vi att det ska vara ordentligt gjort. Så köket kommer fixas till också. Längre fram...


Jag jobbar bara eftermiddagen också sen är jag ledig torsdag och fredag. Skönt att vara ledig men det är med blandade känslor när jag vet att det är mycket på jobbet, men de löser nog det utan mig.

Skön lillelördag till er!
K R A M




6 kommentarer:

  1. Klart man vill få ordning på det när man kommer ha det som sitt andra hem.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  2. Förstår mycket väl att ni vill fixa till sånt där... får man säga "slarv" utan att vara elak? ja, det är ju inte ni som slarvat! Sånt där skulle jag inte nöja mig med ens om det bara var några veckor på sommaren...
    Det kommer säkert bli toppensnyggt när ni fixat till det! =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Förstår att ni vill fixa, det är ju något man alltid hittar oavsett om det är stuga eller huvudbostad :)

    SvaraRadera
  4. Säger som min man .. ja men sånt ska du ju inte visa he he ja men sån e ja ...
    jo man vill ju det ska vara ordentligt i vartfall o ofta retar man sej på de där sakerna även i fall inte "vanliga" människor ser det så väl men man själv.
    fin torsdag vännen kram kram

    SvaraRadera
  5. Sånt som man självklart vill fixa till. Man ar ju sina tankar om hur allt ska vara. Det kommer bli bra i slutändan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Klart man vill fixa till. Hade inte velat ha skarvade lister tex. Ha härliga lediga dagar. Kram Pernila

    SvaraRadera