måndag 26 juni 2017

Midsommar







Vardag igen efter en långhelg i stugan. Vår första midsommar där. Mellansonen med vänner har bott hos oss där i helgen.
Midsommarfirandet började tidigt, våra vänner kom till oss på dagen och så åt vi sill lunch med de och ungdomarna. Vi hade tur med vädret, vi kunde sitta ute till eftermiddagen då det började droppa från himlen. 




Som hos många andra blev det nypotatis, sill, lax ägg m m till lunch.Efter maten blev det god kladdkaka, som Jennifer bakade, och jordgubbar o grädde.



På eftermiddagen åkte vi hem till vännerna istället där vi fortsatte att äta och dricka gott. Det blev en trevlig afton och för min del helt utan jobb. Kanske behövde vi en paus från arbetet lite men det kändes lite jobbigt att det inte blev så mycket gjort men vi får vara effektivare nästa helg.

Min sista arbetsvecka nu innan jag går på semester. På fredag tar jag ledigt i fem veckor framåt! Blir lång ledighet, så lång semester har jag aldrig haft tidigare...


Hoppas ni haft en bra start på veckan!
K R A M






18 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen du får bra semesterväder...hos oss är det rena rama hösten !!
    Tycker vädret betyder mycket för oss nordbor, för vi har en lång och mörk vinter så vi behöver verkligen en solig och varm sommar tycker jag !!...........hittills har det mest varit skit väder enl. mej !....tur man har fått två veckor sol o värme iaf när vi var till Canarie öarna i maj !
    Önskar dej en fin vecka med eller utan sol ;))
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ser jättetrevligt ut. Ja vädret har ju en viss betydelse. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Kommer blir så skönt o välehövlig semester för dej vännen . glad för din skull.
    va fina alla e o va mysigt ni verkar ha ahft det. Här kom ösregnet kl 17 sen höll det på men de flesta kunde sitta ute o äta i vartfall . vi hade ju lite jobb med svärmor där men ja sånt händer kram på dej Ullie

    SvaraRadera
  4. Härligt med semester. Jag ska jobba en vecka till efter den här.sedan är det min tur. Ska bli skönt. Ha en härlig dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Underbart med 5 veckor ledigt :) Njut. Det behöver man <3 Vilka mysiga bilder från er midsommar. Hoppas du mår fint, kramen

    SvaraRadera
  6. En trevlig midsommar som du haft. Hoppas nu att vädret vänder och du får en bra semester.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  7. Så härliga bilder! Svensk midsommar, det är något speciellt!
    Tack för din inbjudan! Igår kunde jag avslöja att vi också köpt hus, så välkommen till oss också ;) =)
    Skönt med semester, jag har sex arbetsdagar kvar, sedan fyra veckor semester. För mig är det tvärtom, det var läääänge sedan jag hade så kort semester! Brukar ha 5 i alla fall... men nu var jag ju rätt mycket ledig när vi var till USA och runt studenten ;)
    Kram och ha en fin lill-lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Wooo så underbart,mysigt & fiiint ... ❤️
    /Efter Midsommarskram & ha en underbar sommar!

    SvaraRadera
  9. Det klingar verkligen svensk midsommar om dina bilder. Härligt. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Hoppas ni har en fin helg kramar

    SvaraRadera
  11. Låter mysigt. Skönt med semester nu. Kram.

    SvaraRadera
  12. Men ÅHHH vad idylliskt och mysigt å jag älskar hundens coola blick på första foto haha :)

    Hotelltips idag på bloggen:)

    Ha en kanon start på hösten!

    LOVE Maria

    SvaraRadera
  13. Jag har en utmaning till dig på min blogg.


    หนังตลก

    SvaraRadera
  14. Hej vänner jag heter Camila Rodela och jag är från Michigan, United State. Jag är här för att vittna om DR.OGAGA ​​KUNTAs goda verk i mitt liv. Min man och jag har varit gift i 27 år med två barn. Bara för två år sedan kom allting till slut. Jag ville ha min man tillbaka och jag bad honom men han lyssnade aldrig, så jag stötte på flera vittnesmål om denna speciella stavningskastare. Några människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern och botar cancer och annan sjukdom, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och också stava för att få ett bra betalt jobb så vidare. Han är fantastisk, jag kom också över ett visst vittnesbörd, det handlade om en kvinna som heter Vera, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin ex älskare och i slutet av sitt vittnesbörd släppte hon sin email.After att ha läst alla dessa bestämde jag att ge honom ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. Och han berättade för mig vad jag behöver göra, jag gjorde det och min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem och vi var ännu lyckligare än någonsin tidigare DR.OGAGA ​​KUNTA du är en begåvad man och jag kommer inte sluta publicera honom eftersom han är en underbar man. Om du har något problem och du letar efter en riktig och äkta stavningskastare, prova honom när som helst, han är svaret på dina problem. Du kan kontakta honom via email: ogagakunta@gmail.com och få dina problem att lösa mig. Han kan lösa följande problem och mycket mer.
    (1) OM DU VILL DIN EX-BACK
    (2) DU ÖNSKAR ATT KONVINTERA DIN HUSBAND FÖR ATT STOPPA DIVORNET
    (3) DU ÖNSKAR ATT FRAMFÖRAS I DIN KONTOR
    (4) DU ÖNSKAR MÄN OCH KVINNER ATT KÖRA FINNA DIG ATTRAKTIVA
    (5) OM DU ÖNSKAR ATT TÄNKA EN BARN
    (6) du vill vara rik
    (7) DU ÖNSKAR DIN HUSBAND FÖR ATT ÄLSKA ENDAST DIG FÖR RESTEN AV HANS LIV
    (8) DU BEHÖVER GOD LUCK SPELL
    (9) DU BEHÖVER EN LOTTERIPELL
    (10) DU BEHÖVER EN JOBB
     ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  15. I really like your site and content so much,thanks for sharing the information keep updating, looking forward for more posts.

    ดูหนัง

    SvaraRadera
  16. Hej jag är Allison Howarts Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. email: ogagakunta@gmail.com du kan maila honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat fall eller whatsapp honom på +2348069032895
    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    5) bindande stavning
    6) Breakup Spells
    7) Förbanna en förälskad älskare
    8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
    9) vill tillfredsställa din älskare
    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  17. Hej tittare, jag är Nelson och håller på att dela mitt vittnesmål här, min mamma introducerade mig för Great Baba Ogbogo när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid efter 3 år av vårt äktenskap. Sedan förde dessa så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. hon sa, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända till mig efter att ha gjort det som begärdes av mig och det behövande. Nu är vi också nöjda med vackra barn. Redan från dagen arbetade Great BaBa Ogbogo för mig och löste mina problem. Jag gjorde ett starkt löfte om att så länge jag lever, jag kommer att fortsätta att vittna om godheten i hans stora verk, och för de där ute som står inför förhållanden och äktenskapliga svårigheter ska snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

    Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

    Han botade mig från en impotent man till en riktig man.

    SvaraRadera