tisdag 29 augusti 2017

Mycket har hänt sen sist....






Tillbaka igen.
Efter ett långt uppehåll här inne så blir det idag ett inlägg från mig. Varken tid eller lust har funnits och jag vet inte hur mycket bloggande det blir framöver, vi får se, kanske bara blir lite inlägg på Instagram
(hemmapasjuan)
Men idag blir det ett inlägg här i alla fall och det är mycket som hänt sedan jag skrev sist...


Lite bilder hemifrån huset. Det har inte varit mycket tid som jag tillbringat här hemma de sista månaderna....




I år hade jag en lång semester. Hela fem veckor. Semester och semester... vi jobbade hela tiden men tog igen oss emellanåt och hade även besök av familj och vänner.
Mina föräldrar var nere hos oss i två omgångar under semestern, de har jobbat på hårt och hjälpt oss mycket.

Sista dagen av vår semester planerade vi att åka till minstingen som nu fått en lägenhet i Halmstad där han läser på Högskolan, vi skulle hjälpa honom med att sätta upp några saker innan vi åkte hemåt, vi ville komma hem i tid för att fixa hemma inför första arbetsdagen. Så blev det inte...

Plötsligt ringer min bror och berättar att min pappa fallit ihop och var på väg till sjukhus i ambulans.
 Han hade fått en hjärnblödning!
Det kändes som om hela världen rasade. 
Han kände igen oss och kunde prata med oss men var förlamad i vänster sidan. Det var givetvis en chock för oss, han är 69 år men i väldigt bra form och har inte haft några andra problem. När vi kom till Eksjö trodde vi att det värsta var över men det var bara början.

Dagen efter fick han åka till Linköping eftersom blödningen inte stannade. Vi tillbringade några dagar där uppe och oron var stor när han opererades i över fyra timmar. Operationen gick i alla fall bra och han fick komma tillbaka till Eksjö. Där var han bara en natt när han fick feber och infektion så då fick han åka en ny ambulansfärd denna gång till infektionskliniken Jönköping, han blev sämre där och han fick hjärnhinneinflammation. Han var där nästan en vecka innan läget var stabilt och han fick komma tillbaka till Eksjö igen. 

Nu är han i alla fall mycket bättre igen, vi vet fortfarande inte hur det blir med hans vänstra sida men han tränar på bra. Vi hoppas han får komma till en Rehabavdelning snart.


Nu har den värsta oron släppt och vi har gått tillbaka till vardagslivet igen. Vardagen, som ibland kan kännas tråkig, uppskattar jag väldigt mycket nu. Och för mig var det igår en stor, väldigt positiv, förändring då jag började på ett nytt jobb, efter nästan 17 år på samma företag. Mycket roligt och spännande med denna utmaning. 


Hoppas allt är bra med er?!
K R A M





22 kommentarer:

  1. Vad roligt med ett inlägg från dig. Ska bli väldigt mysigt att ses imån och få prata av oss<3.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Men åååh... jag har just undrat om det hade hänt något... Fy vilken hemsk upplevelse för er! Förstår mycket väl att bloggandet tappar sin betydelse. Man får ett annat perspektiv på vardagen efter att ha gått igenom svåra stunder. Jag har lärt mig att njuta av livet (och livet är ju även vardag) och att leva i nuet efter att ha varit med om olika saker här i livet.
    Kul att se och höra ifrån dig! Styrkekram till dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt med din pappa, önskar all lycka att han ska pigga på sej.
    Har saknat dina inlägg på bloggen och insta. Konstigt det här... när man följer en blogg så här, så känns det som man är kompisar på nått vis =)

    SvaraRadera
  4. Men kära nån....😔 Jag vet vad Ni går igenom, och jag håller alla tummar att allt går bra för Din pappa!!
    Lycka till med nya jobbet, och ta hand om varandra😍
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  5. Men kära nån....😔 Jag vet vad Ni går igenom, och jag håller alla tummar att allt går bra för Din pappa!!
    Lycka till med nya jobbet, och ta hand om varandra😍
    Kram från Kate

    SvaraRadera
  6. Usch så tråkigt med din pappa.skönt att det går åt rätt håll. Grattis till ditt nya jobb. Ha det bra Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Men åhh gumman åhh din stackare allt på en gång <3 min pappa är oxå väldigt sjuk i cancer så ja vet hur du känner dej man kan inte slappna av. Skickar i vartfall de största kramar o styrke kramar till dej o hoppas allt går framåt o va skoj me nytt jobb lycka till kram kram

    SvaraRadera
  8. Tråkigt att få läsa om din pappa som inte mådde bra! KrAM

    SvaraRadera
  9. Men åååå vännen vill ge dig en stor varm styrkekram. När nära och kära blir sjuka vänds världen verkligen upp och ner. Jag hoppas av hela mitt hjärta att din pappa mår bättre och att du får en härlig start på ditt nya jobb. Du vet var jag finns om du vill träffas över en fika eller vill höra av dig på något annat sätt. Många, många kramar Tina

    SvaraRadera
  10. Men du.... Ibland serverar livet lite för mycket som är svårt att hantera...
    Jag vet inte vad jag ska skriva som ska kännas tröstande... men skönt att du skrev av dig lite <3
    Hoppas att allt blir bättre en bit i taget för varje dag...
    Lycka till på nya jobbet och många varma kramar <3

    SvaraRadera
  11. Maria Holmertz30 augusti 2017 11:00

    �� tråkigt å höra. Här kommer styrkekramar till er alla ❤. Hälsa pappsen å lycka till med nya jobbet!

    SvaraRadera
  12. o styrke kramar till dej o hoppas allt går framåt o va skoj me nytt jobb lycka till kram kram


    หนังตลก

    SvaraRadera
  13. Hoppas allt går och blir bra med din pappa nu. Jag önskar dig lycka till med ditt nya jobb.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  14. Hoppas att allt blir bra med din pappa och lycka till med det nya jobbet. Må så gott. Maria

    SvaraRadera
  15. Åhh så tråkigt att sånt ska hända. Hoppas din pappa är på bättringsvägen. Min mamma åkte in för hjärtat i somras så jag förstår precis vad du känner. Oro och ångest. Hoppas du orkar fortsätta blogga. Alltid kul att kika in hos dig även om jag inte alltid kommenterar. Spännande med nytt jobb, en utmaning till då kan man ju säga. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  16. Så tråkigt med din pappa, hoppas verkligen att han blir bra snart. Styrkekram och samtidigt grattis till nya jobbet. Eva

    SvaraRadera
  17. Kryakramar till din far!! Grattis till nya jobbet!
    Ditt hem är så vackert.

    STYRKEKRAMAR Anna

    SvaraRadera
  18. Ojoj vad det hände både fina och tråkiga saker! Roligt med nytt jobb, hoppas det blir kanon! Din pappa verkar vara en fighter, så hoppas det går fint med att komma tillbaka. Det är omvälvande när det börja hända saker i ens föräldraled, man är ju aldrig nånsin beredd. Har själv haft en lång bloggpaus då det hände en del i livet här med så lyckligtvis gick bra med, men det är svårt att hitta tillbaka till bloggtiden har jag märkt.... kram Milla

    SvaraRadera
  19. Ja livet kan förändras snabbt !!....förstår hur det känns, min pappa har haft minst tre strokes och har fått demens, men han känner igen oss och kan prata som vanligt, men minnet är väldigt dåligt och han bor på ett äldreboende eftersom mamma inte orkar sköta om honom ;(....men annars är det bra med mig ;) Och du, jag har haft samma funderingar kring bloggandet. Känns inte lika roligt som förr...det är kanske för att instagram har tagit över för många har jag märkt. Tappat läsare har jag också gjort och vem ska man blogga för då ??...använder inte min blogg som en dagbok, som jag läst att en del gör. Så vi får se hur det blir framöver.
    Hoppas allt blir bra med din pappa och ha en fin vecka !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  20. I love your artwork and follow you pots this very minute!


    หนังไทย

    SvaraRadera
  21. Oj vilken dramatik, hoppas att allt ska bli bra till slut. Roligt ändå att du är tillbaka på bloggen och att stugan ser ut att bli så fin!
    Susanne

    SvaraRadera